AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Betwixt and Between Rhetoric and Sound: Understanding Oral and Aural India - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 53747
Semester SoSe 2015 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 21.04.2015 bis 14.07.2015  205 (Büro)
Stockwerk: 2. OG


edison höfe - Invalidenstraße 118 (I118)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     20
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Bajpai, Anandita , Dr. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Global Studies Programme Hauptfach ( POVersion: 2012 )     1 -  
Master of Arts  Süd-u. Südostasienstudien Hauptfach ( POVersion: 2011 )   3+4  2 -  
Master of Arts  Süd-u. Südostasienstudien Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   3+4  2 -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Asien- und Afrikawissenschaften
Inhalt
Kommentar

The seminar will introduce students to the oral (of or relating to the mouth, spoken) and aural (of, relating to, perceived by the ear) aspects of India's socio-cultural history and contemporary realities. Much scholarly attention has been paid to the classical interface and dichotomies of the 'written' and the 'oral' traditions in India as in other regions of the world. This seminar will shift the attention to the sonic dimension of speaking and listening. How do the two permeate the everyday practices of praying, communicating, instructing, perceiving and knowing in colonial and post-colonial India?

By focussing on the history of orality and aurality in India, the seminar will aim to overcome two academic fixations:

Firstly, the pre-occupation with the visual whereby this seminar will emphasize the sonic dimension of language usage. Secondly, the primary importance given to the semantics of language, the 'meaning' and content of what is said whereby this seminar will delve into the aesthetic dimension of language usage -- how what is said sounds, how it is heard and how it is spoken. In other words, to see how language is effective in its phonology, grammatical structure, semantic content and logical aspects but also that it has an aesthetic, emotive or sensory dimension.

We will look at texts as varied as commentaries on Brahmanic Hinduistic learning methods, where 'reading' translates into the Sanskrit word 'reciting'; the devotional songs played on loudspeakers on religious festivals where the tunes belong to famous Bollywood songs and the words adapt to devotional themes; the slogans used for political party campaigns during elections and the rhethoric of the most well-known 'star-speakers' of India -- its politicians. The methods of instruction practiced in the academic system at large in contemporary India become another revelatory arena for how aurality/orality percolates through the veins of the country as a legitimate learning and knowing technique. They point to the importance of listening and therein the significance of speaking itself. What can we learn from these examples about pervasion, persuasion, speaking, listening and therein knowing in contemporary India?

Prüfung

Hausarbeit/Paper, 15-20 Seiten/pages. 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2015. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin