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Germany, Europe and the United States of America: Soft Power, Popular Culture and Nation Branding - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Studienprojekt Veranstaltungsnummer 525045
Semester WiSe 2014/15 SWS 3
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 15:00 bis 17:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


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Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Kohl findet statt     35
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kohl, Martina , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( POVersion: 2007 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( POVersion: 2007 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

How do we perceive a nation? What factors, images and political preconceptions influence our view of a foreign nation and our own? How do personal encounters through, e.g., study abroad programs and popular culture affect those views? How do governments employ public diplomacy tools to shape foreign policy and how effective are they in the 21st century?

This course will reflect upon the image of the U.S. in the past and today, at home and abroad. It will explore how the U.S. "invented" itself as a new nation in the "new world" and has been exporting this image. Furthermore, we will discuss past and current public diplomacy strategies and draw upon practical examples and projects in which the Public Affairs Section of the U.S. Embassy is engaged. We will visit cultural institutions and engage in discussions with practitioners and guest speakers. Students will develop presentations analyzing iconic American images, cultural products or policy decisions which shaped their own view of the U.S.  The most creative contributions will be reviewed for publication on the American Studies Blog (AS Blog).

Contact and registration: Dr. Martina Kohl (KohlM@state.gov)

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2014/15. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin