AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Life Writing from Modernism to the Present - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250143
Semester WiSe 2013/14 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 14:00 bis 16:00 wöch Universitätsgebäude am Hegelplatz - 1.601 Dorotheenstraße 24 (DOR 24) - (Unterrichtsgroßraum)   findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schwalm, Helga , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

This course is part of a one-term Master of Education teaching project linking "Fachdidaktik" and "Fachwissenschaft" (English Literature). We aim to investigate a range of modes and processes of life writing from different perspecives:

- life writing for (and in) professional teacher education,

- life writing as a literary and cultural phenomenon and, finally,

- life writing in terms of writing processes.

The teaching project comprises two courses and as we will seek to make cross-references between them, they are ideally to be studied alongside each other. Nevertheless, each course may be studied individually. In this particular course, we aim to investigate a broad range of life writings (i.e. autobiographies, biographies, diaries, letters, obituaries, internet blogs etc.) in British literature and culture from the modernist period to the present. Against the backdrop of their potential significance for school teaching, we shall study and discuss 'traditional' critical issues such as the construction of identity/self/selves in and through specific narratives, engage with crucial theoretical issues (class, gender, postcolonialism; the textual and narrative nature of the self), look at electronic rewritings of auto/biographical genres, and finally perhaps engage in our own creative writing exercises. Please obtain your own copies of 1. Carolyn Steedman: Landscape for a Good Woman: A Story of Two Women (Virago Classic non-fiction). 2. Jackie Kay. Adoption Papers (Bloodaxe Books) 3. Jan Morris: Conundrum (Faber & Faber).

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2013/14. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin