AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Problemfelder der Praxis – “Teaching Issues of Gender and Sexuality: Task design & reflection“ - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250109
Semester WiSe 2013/14 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 3001 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt Im MEd 60 SP nur für zukünftige Sek I Lehrkräfte mit Englisch als Hauptfach relevant.







Im MEd 120 SP keine Einschränkung.
 
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mihan, Annegret , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Im MEd 60 SP nur für zukünftige Sek I Lehrkräfte mit Englisch als Hauptfach relevant.

Im MEd 120 SP keine Einschränkung.

__________________________________________________________________________

Es werden mehrere Seminare des Typs „Problemfelder der Praxis“ angeboten. Um eine gleichmäßige Auslastung dieser Kurse zu gewährleisten, melden Sie sich bitte per Email (silke.stutzke@rz.hu-berlin.de) zu den Seminaren an.

Note: This course is offered in combination with Theoriegeleitetes Forschen und Handeln – “Issues of Gender and Sexuality in the EFL classroom.“ It applies insights from the more theory-focused Theoriegeleitetes Forschen und Handeln to the field of designing learning tasks for EFL classes on that topic and specifically addresses participants in that course.

We will link theoretical discourses on gender and sexuality to objectives of cultural learning and the teaching and learning of critical literacy in Foreign Language Education. After this introductory resp. recapitulating start we will discuss the potential of creative methods of critical interpretation of a filmic text focusing gender issues. These methods can include the re-writing or otherwise re-telling of the story from a different perspective, by means of a different medium, in a different genre, by using another linguistic register, etc. As participants you will form small teams, select one of these methods, design a task on our specific text and complete that task in a series of self-organized workshop session. You will be asked to reflect upon the genesis of the new text(s) you produce, upon the learning processes that occurred during your cooperative work, as well as on possible individual insights on mechanisms of the construction of gender and sexuality and their social and personal consequences. At the end of the semester each team will present the results of their creative endeavors and learning experiences which will then be discussed in class. These reflections and theory-based discussions will form the basis of your seminar papers.

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de.

 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2013/14. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin