AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

The Difference Within: Cultural Diversity in the United States - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250072
Semester WiSe 2013/14 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     35
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Isensee, Reinhard , PD Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( POVersion: 2007 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Based on a close look at decisive socio-political moments in American history as well as theories of cultural difference the course will discuss constitutive aspects of defining cultural diversity in the United States past and present. Drawing on a wide array of print, visual and digital texts we will analyse various representations of “the difference within” (such as the American East and West, North and South, urban and rural America etc.) in an effort to identify versions of American culture as they are narrated in literary, visual and digital manifestations. This analytical work will be accompanied by a strong practical dimension that seeks to produce concrete teaching projects for grades 7 to 13. Hence, the course will collaborate with the Fachbereich English of an Integrated Secondary School in Berlin offering ample opportunities for implementing teaching projects resulting from the course both in the school classroom and at the university. The course will conclude with a colloquium that intends to provide a forum for a dialogue among students and teachers on the teaching projects developed throughout the course.      

Course requirements include regular and active class participation, one in-class presentation/teaching project and a final paper of 15 pages.

Please register for the course via AGNES.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2013/14. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin