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Studienprojekt: Public Diplomacy and Global Challenges in the 21st Century - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250060
Semester WiSe 2013/14 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 15:00 bis 17:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


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Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     35
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kohl, Martina , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( POVersion: 2007 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( POVersion: 2007 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar The annual Transatlantic Trends survey by the German Marshall Fund reflects approval rates for President Obama’s foreign policy agenda of 79%, which is about seven times higher than George W. Bush’s foreign policy approval rating (http://trends.gmfus.org/transatlantic-trends/country-profiles-2/germany/). This seems like a great shift in public opinion in Germany (and Europe) towards its closest ally, the United States of America. Yet, a critical attitude towards the U.S. remains widespread among intellectuals and especially the young who have not experienced the strong engagement of the U.S. in Germany during the Cold War years. Modern Public Diplomacy strategies are trying to take this into account.This course will reflect upon the image of the U.S. in the past and today, at home and abroad. Furthermore, it will discuss past and current public diplomacy strategies and will draw upon practical examples and projects in which the U.S. Embassy is engaged.Students will develop project proposals designed to reflect the shift in public diplomacy outreach from a promotion of the brand "America" to the engagement of foreign audiences in a common agenda in order to encounter global challenges. They will present their proposals to practitioners for review.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2013/14. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin