AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Contemporary English Drama - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250146
Semester SoSe 2013 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch 2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wald, C.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( POVersion: 2008 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( POVersion: 2008 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

In this course, we will discuss contemporary British plays from a broad perspective that includes eminent figures like Harold Pinter, who was awarded the Nobel Prize for Literature, as well as less established dramatists. We will look at texts that still largely conform to the English tradition of social realism – for example Roy Williams’ Sing Yer Hearts Out For The Lads (2002), a play about racism set in a London pub during the screening of a football match between England and Germany – as well experimental plays that seek for new forms, such as Martin Crimp’s Attempts on Her Life (1997), which radically deconstructs the idea of character, and Sarah Kane’s Blasted (1996), whose initial realistic setting literally explodes and which has become a representative of ‘in-yer-face’ theatre. We will also consider the cultural and political relevance of the plays; some of them – for instance Sarah Daniels’s Beside Herself (1990), a play about sexual child abuse – have a clear political (in this case feminist) agenda, while it is more difficult to determine the ‘message’ of other plays, for instance of Pinter’s Party Time (1991). Our analysis will always pay attention to the possible ways of staging the plays, and we will deepen this aspect by discussing Simon Stephens’ recent play Wastwater (2011) and its current production at the Deutsches Theater Berlin.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2013. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin