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Concepts of Literary and Cultural Studies in America: "Contemporary Native American/First Nations’ Self-Representations in Literature and the Visual Arts" - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250012
Semester SoSe 2013 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch 1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


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Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Grunewald, Amina , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( POVersion: 2007 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( POVersion: 2007 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

This seminar provides an introduction to and a selection of contemporary Native American/First Nations literary texts and visual artworks. The course will examine self-representations of Native American/First Nations authors and artists of today.

We will discuss stereotypes and strategies of representations and resistance.

Critical thinking will be encouraged with regard to simplistic white vs. red dichotomies. Potential counter-narratives and counter-imagery by Sherman Alexie, Tomson Highway, Rebecca Belmore, Kent Monkman, and others will be analysed in detail. This seminar thus aims at a revision of monolithic versions of Indigenousness in favor of Aboriginal diversity. The course shall furthermore enable students to continue to read and understand Native American/First Nations literature and visual arts as specifically context-related with regard to a national colonial history, a European-dominated settler society, pre-contact communal diversity and memory.

Requirements: Students are expected to give short presentations and /or organize a session’s discussion. Continuous active participation and attendance is required and expected.

Reading: A reader with most of the course material will be made available at Sprintout Copy Shop at Dorotheenstraße at the beginning of the summer semester.

Recommended reading for a general orientation:

Zapf, Hubert (ed.). Amerikanische Literaturgeschichte. 3rd edition. Stuttgart, Weimar: J.B. Metzler, 2010. Pages 393-421.

Tillett, Rebecca. Contemporary Native American Literature.Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007.

Registration: Please register for this seminar via e-mail to grunewaa@cms.hu-berlin.de, including your subjects of study and your semester.

Office Hours: Please inquire after individual appointments via grunewaa@cms.hu-berlin.de.

 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2013. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin