AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Theoriegeleitetes Forschen und Handeln III: Tasks in foreign language teaching: Context, theory, pedagogy, practice - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250113
Semester WiSe 2012/13 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link http://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=50012
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Breidbach, Stephan , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (1)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Tasks in foreign language teaching: Context, theory, pedagogy, practice.

The notion of teaching through tasks is closely linked with the communicative turn in foreign language teaching since the early 1970s. Tasks-based language learning settings are en vogue, and even the current standards-mania in the EFL discourse draws some legitimacy from advocating tasks in the language classroom. A situation like this calls for critical review and analysis.

In this seminar, we will look at the wider context of the TBL-approach, its heritage and background with in the EFL discourse. For a thorough understanding of the potential of task-oriented language pedagogy, we’ll analyse the basic concept ‘task’ from various epistemological perspectives (e.g. cognitivism, pragmatism, constructivism, and critical pedagogy). Against this background, task-based language learning systems and metho­do­logies will be analysed and critiqued (e.g. scope, theoretical background and pedagogical implications).

Workload and assessment: There will be both plenary and collaborative phases throughout the semester. Individual work is needed for preparation of compulsory reading for some sessions.

Students are required to attend regularly. They will also be asked to submit assignments (e.g. write a continuous learning log; summaries or reviews of core and optional reading; summarising and contextualising main ideas from relevant texts in short presentations; half-term and end-of-term review; products of collaborative work; etc.) on a regular basis.

Assessment will be based on a term-paper to be handed in by the end of the term.

 

Core reading suggested for purchase:

Samuda, Virginia / Bygate, Martin (2008): Tasks in Second Language Learning. London: Palgrave/Macmillan.

Willis, Dave / Willis, Jane (2007): Doing Task-based Teaching. Oxford: OUP.

 

For the shortest of overviews:

Carstens, Ralph (2005): “’Engaging Learners in Meaning-Focused Language Use’” Praxis Fremdsprachenunterricht 4/2005: 7-12.

Weskamp, Ralf (2001): Fachdidaktik: Grundlagen und Konzepte. Anglistik, Amerikanistik. Berlin: Cornelsen. 70-75.

 

A course syllabus and reading list will be available on the accompanying Moodle-course towards the beginning of the term.

To sign up for the course and access the Moodle-course, please contact: englischdidaktik@hu-berlin.de.

Key (Moodle):  Tasks

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2012/13. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin