AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Theoriegeleitetes Forschen und Handeln I: “Issues of Gender and Sexuality in EFL classrooms“ - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250111
Semester WiSe 2012/13 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch-englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mihan, Annegret , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (1)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Es werden mehrere Seminare dieses Typs parallel angeboten; um eine gleichmäßige Auslastung dieser Kurse zu gewährleisten, melden Sie sich bitte per Email (silke.stutzke@rz.hu-berlin.de) zu den Seminaren an.

What role do gender and sexuality play in the learning and teaching of English as a foreign language? In Germany, very little attention has been paid so far to issues related to gender in the language classroom – a neglect that allows a firm belief in a binary gender system, essentialist conceptions of maleness and femaleness, as well as the marginalization of non-normative gender and sexual identities to remain largely unquestioned in language teaching theory and practice.

In this seminar we will attempt to link Gender Studies with foreign language didactics by investigating cultural constructions of gender as it intersects with sexuality in various fields of language education. We will analyze gender constructions in curricula, textbooks, and foreign language didactics, explore Gender Studies as a topical area in foreign language classrooms and in teacher education, get to know approaches that attempt to tackle sexism and heteronormativity resp. homo- and transphobia in EFL teaching. Finally, participants will work on tasks for the English classroom that have the potential of offering learning experiences with regard to notions of gender and sexuality which can facilitate the development of reflective self concepts and emancipated personalities of language learners.

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2012/13. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin