AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Problemfelder der Praxis: “Teaching Issues of Gender and Sexuality in EFL“ - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250108
Semester WiSe 2012/13 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch-englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mihan, Annegret , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (1)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Master of Education (2)  Englisch 1. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Es werden mehrere Seminare dieses Typs angeboten; um eine gleichmäßige Auslastung dieser Kurse zu gewährleisten, melden Sie sich bitte per Email (silke.stutzke@rz.hu-berlin.de) zu den Seminaren an.

This course applies theoretical insights from the seminar “Theoriegeleitetes Forschen und Handeln – Issues of Gender and Sexuality in the EFL classroom” to the field of planning and teaching EFL classes on that topic and specifically addresses participants in that course. However, students who did not take the seminar during SoSe 2012 or do not take it now but are prepared to do some extra reading are also welcome.

We will begin by refreshing our memories of the theoretical discourses on gender and sexuality, linking these concepts to objectives of (inter- and trans-)cultural learning in Foreign Language Education. After this introductory resp. recapitulating start we will discuss the potential of creative and production-oriented methods of critical interpretation of a fictional text with a thematic focus on gender issues. These methods can include the re-writing or otherwise re-telling of the story from a different perspective, by means of a different medium, in a different literary genre, by using another linguistic register, etc. As participants you will form small teams, select one of these methods, design a task on our specific fictional text and complete that task in a series of self-organized workshop session. You will be asked to reflect upon the genesis of the new text you produce, upon the processes of cultural learning that occurred in the cooperative process, as well as on possible individual insights on mechanisms of the construction of gender and sexuality and their social and personal consequences. At the end of the semester each team will present the results of their creative endeavors and learning experiences which will then be discussed in class. These reflections and discussions will form the basis of your seminar papers.

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2012/13. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin