AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Reading British Modernism 1910-1939 – Avant-garde, Bloomsbury and Others - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250159
Semester SoSe 2012 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 10:00 bis 12:00 wöch 343 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


Institutsgebäude - Invalidenstraße 110 (I 110)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     25
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schoen, Julia
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( POVersion: 2008 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar Die Teilnehmerzahl ist auf 25 beschränkt.  Bitte melden Sie sich vor Semesterbeginn unter AGNES an.

This course aims at exploring the cultural production of art and literature during the turbulent decades at the beginning of the 20th century. Apart from well-known writers, such as Virginia Woolf, T.S. Eliot, James Joyce and Ezra Pound, there was a host of other writers and artists who sought to encounter and shape the vast social and political transformations under way in Europe, such as the Great War, social reforms, suffrage, rise of fascism - just to name a few. Countless  little publishing houses, galleries, magazines and journals (especially in London) were engaged in numerous debates, associations and conflicts to approach more experimental ways of creating poetry, prose, journalism, sculpture, dance, music and to reassess the position of artists in a transforming society. Besides closely reading the primary texts, we will look at the collaboration of painting and literature, at the conditions of publishing and being published, and also at how different writers negotiate categories of form, narrative subjectivity, and materiality.
Participants are required to attend regularly and actively contribute, as well as hand in assignments  or give in-class presentations.
A reader with poetry , essays and secondary texts for the seminar will be available at the beginning of April.
As a preparation for the seminar,  please acquire copies of  the following texts:
Virginia. Woolf, To the Lighthouse, (1927), Harmondsworth: Penguin, 1989.
Ford Madox Huefer (later Ford), Some do not..., in: Ford Madox Ford, Parade's End.(1924), Introd. by Max Saunders, Harmondsworth: Penguin, 2011. (all four parts of Parade's End)
Wyndham Lewis, Tarr (1918), Oxford: Oxford World's Classics, 2010.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2012. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin