AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Kompetenzorientierung im Fremdsprachenunterricht, Sek I, Developing Learner Autonomy - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250009
Semester WiSe 2011/12 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link http://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=18306
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 12:00 wöch 2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Breidbach, Stephan , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2007 )     -  
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Learner Autonomy has become one of the many guiding principles in foreign language education. No education authority, no school and let alone teacher can seriously not want “their” learners to be autonomous. However, this is about as far as the commonalities go as there exists an ongoing debate on what Learner Autonomy actually is, what it is (good) for and how it can be achieved.

 

In this seminar, we will discuss notions and contexts of Learner Autonomy: trace its history of ideas, explore diverse and diverging political and educational contexts and analyse its function within the modern modern languages classroom – and beyond, when studying out-of-class language practices of language learners.

 

Students should be prepared to contribute regularly and substantially to coursework, e.g. through preparatory reading and active partipation but also through written assignments or the preparation of individual sessions. Some additional activities will include an online-exchange over the duration of four to six weeks with a partner-course in Hong Kong.

 

Basic reading (to be purchased before the start of the semester):

1.     Benson, Phil (2001): Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow: Pearson.

2.     Lightbown, Patsy / Spada, Nina (2006): How languages are learned. 3rd edition. Oxford: OUP.

 

Further reading will be indicated on the Moodle-course accompanying this class. Please register in time. The key is available from silke.stutzke(at)rz.hu-berlin.de from August 15, 2011.

Kursschlüssel:

SekI

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2011/12. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin