AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Theoriegeleitetes Forschen und Handeln: Task-based Language Education - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250008
Semester WiSe 2011/12 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link http://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=18308
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Breidbach, Stephan , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

The notion of teaching through tasks is closely linked with the communicative turn in foreign language teaching since the early 1970s. Tasks-based language learning settings are en vogue, and even the current standards-mania in the EFL discourse draws some legitimacy from advocating tasks in the language classroom. A situation like this calls for critical review and analysis.
In this seminar, we will look at the wider context of the TBL-approach, its heritage and background with in the EFL discourse. For a thorough understanding of the potential of task-oriented language pedagogy, we’ll analyse the basic concept ‘task’ from various epistemological perspectives (e.g. cognitivism, pragmatism, constructivism, and critical pedagogy). Against this background,
task-based language learning systems and methodologies will be analysed and critiqued (e.g. scope, theoretical background and pedagogical implications).
Last but not least, we will develop exemplary, pedagogically sound and teachable task-based learning scenarios for the language classroom and – depending on opportunity – will observe actual TBL-classrooms.
Workload and assessment: There will be both plenary and collaborative phases throughout the semester. Individual work is needed for preparation of compulsory reading for some sessions.
Students are required to attend regularly. They will also be asked to prepare assignments (e.g. summaries or reviews of core and optional reading; summarising and contextualising main ideas from relevant texts; half-term and end-of-term review; products of collaborative work; etc.) on a regular basis.

Carstens, Ralph (2005): “’Engaging Learners in Meaning-Focused Language Use’” Praxis Fremdsprachenunterricht 4/2005: 7-12.
Weskamp, Ralf (2001): Fachdidaktik: Grundlagen und Konzepte. Anglistik, Amerikanistik. Berlin: Cornelsen. 70-75.
Core reading to be purchased:
Samuda, Virginia / Bygate, Martin (2008): Tasks in Second Language Learning. London: Palgrave/Macmillan.
Willis, Dave / Willis, Jane (2007): Doing Task-based Teaching. Oxford: OUP.
A course syllabus and reading list will be available on the accompanying moodle-course towards the beginning of the winter term.

Kursschlüssel:

TbLE

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2011/12. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin