AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Problemfelder der Praxis "What do we teach? What do we want learners to learn in the EFL classroom?" - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250002
Semester WiSe 2011/12 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 12:00 bis 14:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     20
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mihan, Annegret , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

In the wake of the “PISA shock,” educators and administrators in the German school sector have been engaged in heated discussions about where the focus in foreign language tuition should lie and what competences students ought to acquire in the course of learning a foreign language at school. A resulting move toward output orientation and standardization has brought changes to curricula which critics bemoan as a turning away from prized educational goals that view the learning of a foreign language as an integral part of the Humboldtian ideal of ‘Bildung’ as a formative, potentially enlightening process. In our seminar we will enquire about the purpose(s) of teaching a foreign language and the potential of learning a foreign language for school learners; we will discuss our role as teachers in the learning processes of our students; and we will try out and reflect examples of teaching English as part of an emancipatory education.

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de  and – if needed – in a reader at the Sprintout copy shop in Georgenstraße/Universitätsstraße.  

Please register for the seminar by sending an e-mail to Mrs. Stutzke: silke.stutzke@rz.hu-berlin.de. Max. number of participants: 20

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2011/12. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin