AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Problemfelder der Praxis - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250010
Semester SoSe 2011 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 08:00 bis 10:00 wöch 1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mihan, Anne , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

“Foreign Language Education and the Concept of Emancipatory Education“

 

In the wake of the “PISA shock” of 2003, educators and administrators in the German school sector have been engaged in heated discussions about where the focus in foreign language tuition should lie and what competences students ought to acquire in the course of learning a foreign language at school. A resulting move toward output orientation and standardization has brought changes to curricula and classroom practices which critics bemoan as a turning away from prized educational goals of enlightenment and empowerment, of developing emancipated self concepts through the learning of a foreign language.

How do we position ourselves in this debate? What are our responsibilities toward those we teach and their learning processes? In the course of the seminar we will explore our own goals as foreign language teachers, our personal teaching philosophies. Moreover, we will look at concepts that consider learning a foreign language an empowering activity and strive to render classrooms emancipatory spaces.

 

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de  and – if needed – in a reader at the Sprintout copy shop in Georgenstraße/Universitätsstraße.  

Please register for the seminar by sending an e-mail to Mrs. Stutzke: silke.stutzke@rz.hu-berlin.de. Max. number of participants: 20

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2011. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin