AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Introduction to Psycholinguistics - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250005
Semester SoSe 2011 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 2014A (Hörsaal)
Stockwerk: 1. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich

Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( POVersion: 2008 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar In this course we shall cover three main research areas in psycholinguistics: first language acquisition, speech production, and language comprehension. We shall be concerned with questions like: How do children acquire language in a relatively short time and with seemingly little effort? How do they acquire two languages simultaneously if they live in a bilingual environment? How do speakers transform complex thoughts into temporally linear sound waves? And how do listeners decode these sound waves - on the word, sentence and discourse levels? What is going on in their brains when they do so? Next to such questions about content we shall also be concerned with questions of methodology: how do we find out about these processes? What empirical methods do researchers apply to find out about the intricate relations between competence and performance? We shall hear about questionnaires for acceptability ratings, response time methods like lexical decision tasks, self-paced readings, the monitoring of eye-movements, as well as brain research methods.

Literature: Fernández, Eva M. & Helen Smith Cairns (2011): Fundamentals of Psycholinguistics. Wiley-Blackwell. We shall also read some research papers that will be made available on Moodle.
Credits: Course credits will be given for homework, short voluntary oral presentations, and discussion in class.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2011. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin