AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Problemfelder der Praxis - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250094
Semester WS 2010/11 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 08:00 bis 10:00 wöch 1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Schultze findet statt    
Fr. 14:00 bis 16:00 wöch 1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Mihan findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Mihan, Anne , Dr.
Schultze, Katrin , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (2)  Englisch 2. Fach ( POVersion: 2010 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Schultze Do 8-10: Communicative language teaching

In the last decades, no approach to language teaching has influenced textbooks, classrooms and curricula of contemporary foreign language education more than the communicative approach.
But why and how exactly are we supposed to increase our students' "communicative competence"?
In this course we are going to investigate the conceptual and methodological framework of communicative language teaching and put selected communicative classroom activities to the test.
Further information on course schedule and bibliography will be provided on a Moodle platform at the beginning of the term.

 

Bitte melden Sie sich per Mail für diese Kurse bei Frau Mihan mihanann@staff.hu-berlin.de bzw. Frau Schultze katrin.schultze@hu-berlin.de an.

Beschreibung für den Kurs Dr. Anne Mihan:

Fr 14-16: “What do we teach? Approaching Values in the EFL Classroom”

In the wake of the “PISA shock” of 2003, educators and administrators in the German school sector have been engaged in heated discussions about where the focus in foreign language tuition should lie and what competences students ought to acquire in the course of learning a foreign language at school. A resulting move toward output orientation and standardization has brought changes to curricula which critics bemoan as a turning away from prized educational goals that view the learning of a foreign language as an integral part of the Humboldtian ideal of ‘Bildung’ as a formative, potentially enlightening process. In our seminar we will enquire about the purpose(s) of teaching a foreign language; we will discuss and try out examples of value-conscious and value-oriented education that are adaptable to the EFL classroom.

A course syllabus as well as required primary and secondary literature will be provided in a Moodle course under www.moodle.hu-berlin.de  and – if needed – in a reader at the Sprintout copy shop in Georgenstraße/Universitätsstraße.  

Maximale Teilnehmerzahl je Kurs: 15

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2010/11. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin