AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Bestsellers and the Business of Literature - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250116
Semester WiSe 2023/24 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 12:00 wöch 20.10.2023 bis 16.02.2024  1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Araya Acosta findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Araya Acosta, 
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (ISG)  Englisch 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Master of Education (ISG)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

The seminar seeks to provide an entryway into the debate about the role of literature and literary aesthetics in modern society. What is at stake, for example, when we let a bestseller-label influence our choice of reading? On what grounds is the qualifier “best” defined? What is the status of bestsellers in higher education? How is it that certain titles make the “prescribed reading” lists of English high-school teachers while others don’t? We live in an age where social media channels – Vlogs, Twitter, and Co. – aligned with increasing globalization and the speed in which events across the world are broadcasted have as much a say in education as flesh-and-blood instructors. It is this condition that makes the questions posed above the more pressing – not least because they reflect some of the themes explored in school curricula (Rahmenlehrpläne) for the Berlin-Brandenburg area of the last years: “cultural identity and the arts”, “challenges and chances of globalization”, “the impact of the media on society” (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.de) Through a course of reading from the fields of sociology, literary criticism, and pedagogy, the seminar will aim for answers to meet some of the challenges of the twenty-first-century classroom.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin