AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Methods in Practice: The State and Digital Transformation in China - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Forschungsseminar Veranstaltungsnummer 53715
Semester WiSe 2023/24 SWS 2
Rhythmus Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.07.2023 - 31.03.2024    aktuell
Zentrale Nachfrist    16.10.2023 - 19.10.2023   
Zentrale Frist    01.07.2023 - 11.10.2023   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 c.t. wöch 26.10.2023 bis 15.02.2024  Institutsgebäude - 301 Johannisstraße 10 (JO10) - (Unterrichtsraum) Eaton findet statt

This course will be co-taught with Professor Genia Kostka, FU Berlin

  15
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Eaton, Sarah Brooke, Professorin, Prof. Dr. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Asien-/Afrikastudien Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2021 )   8+5  3 -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Asien- und Afrikawissenschaften
Inhalt
Kommentar

Please note that classes will be held at both HU and FU Berlin. Please only enroll in this course if you are prepared to attend classes in both locations.

 

Content: This course focuses on the development of students’ skills in interpreting and producing academic argument with an empirical foundation. Extending Burke’s metaphor of scholarship as an “unending conversation,” we focus on honing students’ abilities to grasp and engage in academic debate in the social sciences. To ground our inquiries in close reading of scholarly debate within one literature, this seminar is enfolded in a lecture series offered by the Berlin Contemporary China Network on “The State and Digital Transformation in China.” The leading scholars from around the globe featured in this series will not only present the findings of their projects but also reflect on their individual research processes and the nature of their interventions in this particular unending conversation. While the debate featured in this seminar focuses on contemporary China, the broader lessons are applicable to any students interested in empirical research rooted in social science approaches.

 

Learning objectives:

  • To develop students’ skills in interpreting and producing empirical arguments
  • To familiarize students with current debates regarding digital transformation in China

 

Course evaluation: Active participation, completion of short assignments

 

MAP: Essay

 

Contact: simone.lang@hu-berlin.de

 

Bemerkung

Studierende des MA Asien-/Afrikastudien müssen parallel den Kurs 'Research Design Learning' belegen, um das Modul 9 erfolgreich abzuschließen.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin