AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Magical Realism - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250121ÜWP
Semester SoSe 2023 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 18.04.2023 bis 18.07.2023  1.308 (Seminarraum)
Stockwerk: 3. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Araya Acosta findet statt     5
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Araya Acosta, 
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

A truly transnational artistic movement, Magical Realism has gone a long way since its post-Expressionistic beginnings in the Germany of the 1920s. Initially the concept stood for a revisited form of rationalism in the visual arts, one awake to the “magic” inhabiting the commonplace, thus marking a departure from the disillusioned nostalgia of Expressionism. It was only after its rather complicated dissemination in and outside of Germany and through the vocal support of art critic Franz Roh and his translators that Magical Realism developed into the literary style that we know today. Through its choice of primary literature, the seminar seeks to reflect on the rich legacy and wide versatility of a mode of telling that has become so closely connected to the postcolonial project. Our search will take us through the uncanny, the real marvelous and the magical realist negotiations of a polyphonic group of authors and political events. The Lektürekurs sessions will allow for in-depth treatment of the mode in relation to postcolonial theory. Selections from the critical anthology Magical Realism. Theory, History, Community (1995) by Louis Parkinson Zamora and Wendy B. Faris will form the core of our discussion.

 

Preliminary list of primary literature:

Salman Rushdie. Midnight’s Children (1984)

Angela Carter. Nights at the Circus (1984)

Ben Okri. The Famished Road (1991)

Wilson Harris. Jonestown (1996)

Merlinda Bobis. Fish-Hair Woman (2012)

 

Credits according to programs:

MA English Literatures (Modul 3: Authors, Periods, Genres): 8 LP (4+4) and 2 LP (MAP: a term paper or a take-home-exam)

MA European Literatures (Modul 4: Neuzeit II): 4 LP and 2 LP (MAP: term paper)

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin