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Terms and Conditions Apply: Unpacking art historical shifts from a South Asian perspective - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 533629
Semester SoSe 2023 SWS 2
Rhythmus Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 18.04.2023 bis 18.07.2023  0.12 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


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Georg47 Pergamonpalais - Georgenstraße 47 (GEO 47)

Außenbereich nutzbar Innenbereich nutzbar Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     25
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Talwar, Tanya , M.A.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Kunst- und Bildgeschichte Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Bachelor of Arts  Kunst- und Bildgeschichte Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Kunst- und Bildgeschichte
Inhalt
Kommentar

This course will tackle canonical terms and concepts used in art history in a longue durée investigation, to unpack the echoes of these terms and their usage in the context of South Asian art history. Students get the opportunity to question (seemingly) general and shared vocabulary of terms, such as ‘fine art’, ‘crafts’, ‘decorative/ornamental’, ‘oriental’, ‘national’, ‘taste’, ‘imitation’, ‘Indianness’, ‘native/primitive’, ‘modernism’, etc. in case studies from the Indian subcontinent circa 1850-1930. When combined with works of art, these terms can act as lenses that allow one to reflect on how institutions have arrived at their authoritative usage in historically specific contexts.

On the one hand, the aim of the seminar is to provide an overview of the art, craft, and design styles with examples from today’s museum and archival collections, including Berlin’s. On the other hand, it is to question together the terminology and the layers of meanings that such terms have collected over the years with their repetitive occurrences in archival records, museum collections, markets, and art worlds, especially in the context of the subcontinent’s colonial history.

In addition to this, students will also get a chance to discuss the ‘burden of representation’ carried by these terms (and the contexts) that force some presumptions to fall out of rigid analytical frames and approaches of canonical art history. This course can be a starting point for students who would like to develop a nuanced understanding of what may seem like a universal diction of art history. Students will identify contexts and artworks that move away from the canon to reveal a different hierarchy of meanings, political structures, and multiple relationalities that inform art-making and aesthetics in a changing world.

This seminar is offered entirely in English. 

Prüfung

Hausarbeit

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin