Notenausgabe (Arbeitsgrundlage des Seminars):
Igor Stravinsky, The Rite of Spring (Le Sacre du printemps), revised edition 1947, re-engraved 1967, London 1997 (The Masterworks Library, Boosey & Hawkes 19441)
Hermann Danuser und Heidy Zimmermann (Hrsg.), Avatar of Modernity. „The Rite of Spring“ Reconsidered, London 2013
Christoph Flamm, Igor Strawinsky. Der Feuervogel – Petruschka – Le Sacre du Printemps, Kassel u. a. 2013
Allan Forte, The Harmonic Organization of the „Rite of Spring“, New Haven und London 1978
Lynn Garafola, Diaghilev’s Ballets Russes, New York u. a. 1989
Peter Hill, Stravinsky. The Rite of Spring, Cambridge 2000
Millicent Hodson, Nijinsky’s Crime against Grace. Reconstruction Score of the Original Choreography for „Le Sacre du printemps“, Stuyvesant/NY 1996
Millicent Hodson, Nijinsky’s New Dance: Rediscovery of Ritual Design in „Le Sacre du printemps“, Berkeley 1985
Claudia Jeschke und Nicole Haitzinger, Schwäne und Feuervögel. Die Ballets russes 1909–1929, München 2009
Helmut Kirchmeyer, Strawinskys russische Ballette: Der Feuervogel, Petruschka, Le Sacre du printemps, Stuttgart 1974
François Lesure (Hrsg.), Igor Stravinsky. Le Sacre du printemps. Dossier de presse, Genf 1980
Igor Markevitch, Le Sacre du printemps, Brüssel 1949
Horst Scharschuch, Analyse zu Igor Strawinskys „Sacre du printemps“, Regensburg 1960
Volker Scherliess, Igor Strawinsky: Le Sacre du printemps, München 1982 (Meisterwerke der Musik 35)
Richard Taruskin, Stravinsky and the Russian Traditions. A Biography of the Works through Mavra, 2 Bde., Berkeley u. a. 1996
Leila Zickgraf, Igor’ Stravinskijs Theater der Zukunft. Das Choreodrama „Le Sacre du printemps“ im Spiegel der Theaterreform um 1900, Paderborn 2020
|