AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Exploring Journalistic Writing and Literary Journalism - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250030
Semester WiSe 2022/23 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 15:00 bis 17:00 wöch 21.10.2022 bis 17.02.2023  1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Kohl findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kohl, Martina , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

This seminar will introduce American Studies students to various forms of journalistic writing (e.g. press release, brief news report, opinion piece, blog, speech, profile, brief feature). It will then focus on literary journalism as a creative form of writing emerging from the 1960’s New Journalism to today’s feature journalism as published, e.g. by The New York Times, The Washington Post and The New Yorker. Students will develop their own writing skills in short exercises and by writing a blog post potentially to be published in the American Studies Blog or the TeachAboutUS.org blog, depending on their topic of choice.

Students thus actively engage in skill and c.v. building.

Class time will be spent on discussing professional articles, developing and researching themes, drafting short writing samples, reviewing student drafts and engaging in peer critique to develop writing and editing skills. We will also welcome a few guest speakers.

Requirements

  1. A blog draft (ab. 800 words): Each student will select a topic of their interest within the wider framework of their studies and go through several drafts and revisions.
  2. A presentation (10 mins. Plus discussion): Each student will deliver a brief presentation on their choice of topic, research and draft for their blog post.
  3. Regular and active attendance.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2022/23. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin