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Marketing Management - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 70615Ü
Semester SoSe 2022 SWS 4
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link https://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=112583
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Blended Course

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 18:00 bis 20:00 wöch von 25.04.2022  201 (Hörsaal)
Stockwerk: 2. OG


Spand1 Institutsgebäude - Spandauer Straße 1 (SPA 1)

  findet statt     50
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klapper, Daniel, Professor, Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Inhalt
Kommentar

The objective of the course will be to show you the benefits of using a systematic and analytical approach to marketing decision-making. An analytical approach will enable you to: 

  • Understand how the "first principles" of marketing strategy helps firms organize the analytics opportunity and challenge in today's data era, and
  • Use and execute data analytic techniques, and case studies to understand how to solve marketing analytics problems in a scientific and process-driven manner.

Most analytic challenges that marketing researchers, consultants, and managers face, could be integrated under one umbrella that comprises four fundamental marketing problems:

  • All customer are different
  • All customer change
  • All competitors react
  • All resources are limited

The course will then emphasize how the "first principles" of marketing strategy help solve the four fundamental marketing problems, and help students develop analytic competencies pertaining to each of the four first principles. Students will learn how to measure customer preferences, recognize different ways to segment markets, identify attractive customers to target, determine the best positioning of your brand, and develop new products that add value. Overall, by completing this course, students will be on your way to making the ROI case for marketing expenditures that companies are increasingly asking of their executives.

Lectures and exercises are recorded and uploaded to Moodle. This is necessary for capacity reasons (dean activity of the professor).

Consultation hours take place in presence on Mondays from 6 to 8 pm. 

 

Literatur

Will be announced during the course.

Prüfung

Klausur (90 min) oder Teilnahmeschein siehe Regelungen auf https://www.wiwi.hu-berlin.de/de/studium/sb/studium/ueberfachlicher-wahlpflichtbereich

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022. Aktuelles Semester: SoSe 2025.
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