Einstiegsbibliographie
M. Baggio – E. Bernard – M. Savadori et al. (Hrsg.), Anthropology of forgery. A multidisciplinary approach to the study of archaeological fakes (Padua 2019) (Antenor. Quaderni, 46).
H.-U. Cain (Hrsg.), Der falsche Augustus (Leipzig 2000).
J. Frel, The Getty Bronze (Malibu 1982).
K. D. S. Lapatin, Proof?: The case of the Getty Kouros, Notes in the History of Art 20.1, 2000, 43-53.
S. Lehmann (Hrsg.), Authentizität und Originalität antiker Bronzebildnisse. Ein gefälschtes Augustusbildnis, seine Vorraussetungen und sein Umfeld. Authenticity and originality of ancient bronze portraits. A forged portrait of Augustus, its prerequisites, and its surroundings (Dresden 2015).
A. Mykoniati, Πλαστές αρχαιότητες. Μία άλλη όψη στην πρόσληψη της πολιτιστικής κληρονομίας στο νέο ελληνικό κράτος (Thessaloniki 2014).
R. Neer, Connoisseurship and the stakes of style, Critical Inquiry 32.1, 2005, 1-26. J. Spier, Blinded with Science: The Abuse of Science in the Detection of False Antiquities, The Burlington Magazine 132, 1990, 623–631.
The J. Paul Getty Museum – Nicholas P. Goulandris Foundation – Museum of Cycladic Art (Hrsg.), The Getty Kouros Colloquium, Athens 25-27 May 1992 (Athen 1993).
K. B. Zimmer (Hrsg.), Rezeption, Zeitgeist, Fälschung. Umgang mit Antike(n). Akten des Internationalen Kolloquiums am 31. Januar und 1. Februar 2014 in Tübingen (Rahden 2015) (Tübinger archäologische Forschungen, 18). |