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Everybody's Business: Toilets as a Contested Space - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250093
Semester WiSe 2021/22 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Blended Course

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 14:00 bis 16:00 wöch 19.10.2021 bis 15.02.2022  1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


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Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Boesenberg findet statt

Die erste Sitzung findet in Präsenz statt.

  30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Boesenberg, Eva , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Master of Arts  Geschl.stud./Gender Stud. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Geschl.stud./Gender Stud. Programm ( POVersion: 1999 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

In one way or another, toilets – and their absence – figure prominently in our personal lives, in world politics, and in the arts and culture. Yet even though they frame an ordinary practice essential for well-being and survival, toilets and the multiple issues and questions they raise have so far received limited attention in cultural studies.

Toilets facilitate movement through public spaces, significantly co-constructing social hierarchies such as gender, sexuality, 'race,' age, religion, and ability. Who has access to public toilets and who does not? Whose needs are served, and how? These questions are currently the subject of legal battles and controversial debates not only in the US. At the same time, restrooms are sites of social interaction in which physical closeness and shared urges translate into intimacies at different levels. Restrooms thus also play a crucial role in American literature and film.

Toilet spaces are culturally specific. Design and architecture impact on the experience of restrooms as safe, relaxing, and even pleasurable – or none of the above. The meaning of toilets is psychological and emotional, as attested by the toilet paper ‘shortage’ during the current Covid-19 crisis. Toiletries, bathroom design, and sanitation infrastructure constitute a huge (consumer) market. Finally, the ways in which we manage the disposal of bodily waste has enormous ecological repercussions.

The course explores the cultural politics of toilets and the topic of restroom cultures in a transdisciplinary, intercultural manner. Participants will be required to attend part of the conference "Everybody's Business: Toilets as a Contested Space" held on November 17 and 18, 2021, in exchange for two class sessions. Credit for the course is based on regular attendance, reading of the course material, participation in class discussions, and organizing a session together with other students.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin