AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Spreading the Word: Networks, Technologies and Practices of Textual Communication in 18th-Century Britain - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250075
Semester WiSe 2021/22 SWS 3
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch-englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 10:00 bis 12:00 wöch 25.10.2021 bis 14.02.2022  1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Araya Acosta findet statt

Seminar (2 SWS; 4 LP)

  30
Mo. 12:00 bis 14:00 14tgl. 25.10.2021 bis 14.02.2022  1.601 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Araya Acosta findet statt

Lektürekurs (1 SWS; 4LP)

  30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Araya Acosta, 
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Master of Arts  Europäische Literaturen Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

While based on eighteenth-century classics, the course program goes against the grain of traditional accounts of eighteenth-century literature in Britain. It seeks to bring into the predominantly discursive consideration of these texts the fresher perspective offered by book historical and bibliographical approaches as well as questions from neighboring disciplines such as the History of Science and Media Studies. In the critical tradition of J. P. Hunter, the emphasis will be placed on the inter-relatability of these sources with each other and with the historical conditions that engendered them. The notion of these texts as isolated representatives of a literary period is anachronistic and evidence to the strong influence of anthological selection processes from the nineteenth century onwards. An important aim of this seminar is to draw attention to the extraordinarily complex communication network in which these sources were embedded, lying cheek-by-jowl with “lesser” versions of themselves – chapbooks, anthologies, broadsheets, imitations etc. – behind which the different agents, producers and consumers of this reading nation obtain a much sharper relief. The following is a preliminary reading list:

Jonathan Swift. A Tale of a Tub (1704)

Daniel Defoe. Robinson Crusoe (1719)

Samuel Richardson. Pamela; or Virtue Rewarded (1740)

James Thomson. The Seasons (1726 – 30)

Tobias Smollett. The Adventures of Roderick Random (1748)

Laurence Sterne. The Life and Opinion of Tristram Shandy (1759 – 67)

For the MAP in this module, you have the choice between a 15-page term paper (Hausarbeit) and a 10-page take-home-exam. For more details see StO English Literatures 2014, pp. 16 – 17. 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin