AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Writers, Readers, and Literary Critics - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250072
Semester WiSe 2021/22 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Blended Course

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch 27.10.2021 bis 16.02.2022  1072 (Hörsaal)
Stockwerk: EG


alttext alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Wilde findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wilde, Cornelia , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

The class will only start in the second week of the semester - on Wednesday, 27th Oktober 2021

 

What do we do, when we read literary texts? As readers and as literary critics, i.e. as professional readers of literary texts, what are we looking for when we interpret a poem, a scene from a play, a short story? What do authors – dead or alive – have to do with our reading of their texts? Do literary works take on lives of their own? What does reading literary texts do to us as readers?

We will discuss these questions on the basis of our reading of a variety of texts – literary and theoretical. In this seminar, we will read meta-poetic texts – poems and short fiction (by for example Billy Collins, Henry James, Alan Bennett) – that deal with (fictional) authors and readers, and reflect on their own nature as literary artefacts. We will combine the analysis of these literary texts with the reading of theoretical positions on questions of authorship (e.g. Barthes’ “Death of the Author”; Wimsatt and Beardsley’s “The Intentional Fallacy”) and readership (e.g. Wolfgang Iser, Zadie Smith). Thus we will reflect on and clarify our own assumptions about what we think we do when we write, read, critically work with, and by no means least – when we teach literary texts.

Please get your own copy of Alan Bennett’s The Uncommon Reader (first published in 2007). Your local bookstore can order it for you. Furthermore, Cornelsen and Reclam have come up with student editions, too (and teaching material...).  It is regarded as appropriate for pupils from grade 10 onwards.

 

Further literary and theoretical texts will be provided in the course of the seminar.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin