AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Perspektiven Fremdsprachendidaktischer Forschung - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250067ÜWP
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Digital

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 12:00 bis 14:00 wöch 09.11.2020 bis 22.02.2021    Derince findet statt

Thema: „Language Planning and Policy in English Language Education“

 
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Derince, Zeynep Mine , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (BS)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )   -  
Master of Education (GYM)  Englisch 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )   -  
Master of Education (GYM)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )   -  
Master of Education (ISG)  Englisch 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Master of Education (ISG)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Master of Education (ISS)  Englisch 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )   -  
Master of Education (ISS)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Language planning and policy (LPP) seeks to understand the complex relations, processes and structures, influencing what languages are spoken when, how, and by whom, as well as the attitudes and values associated with those languages. The field offers ample opportunities both for researchers and practitioners because of its particular focus on understanding the development of top‐down and bottom‐up language policies and implementations as well as their impact on local, national and international levels. Such professionals as teachers, program developers, material and textbook writers, administrators as well as academics working in English Language Teaching (ELT) participate in LPP in various roles.

This seminar aims at providing prospective English teachers with insights and tools to critically analyze the processes involved in LPP, and its connection to ELT with theoretical and practical implications. The seminar will draw comparisons between a range of language planning measures in relation to teaching and learning English in different country contexts. By the end of this seminar, participants will be able to demonstrate a broad understanding of how ELT professionals contribute to language policies, how they promote or resist power relations in ELT classrooms, and how they might affect changes within as well as beyond their immediate contexts. Participants will also engage with theoretical considerations of multilingualism, plurilingualism, translanguaging, language rights, language ideology and language endangerment and examine the direct and indirect impact of English(es) on other languages.

The seminar will take place in a combination of synchronous (Zoom) and asynchronous sessions. Therefore, participants should be available and able to participate in classes during the assigned seminar time.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21. Aktuelles Semester: Sommer 2020.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin