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Theatre of Cruelty: Violence in Post-World War II British Drama - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250077
Semester SoSe 2020 SWS 3
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Digital

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch 20.04.2020 bis 15.07.2020  Universitätsgebäude am Hegelplatz - 1.502 Dorotheenstraße 24 (DOR 24) - (Unterrichtsraum) Haschemi Yekani findet statt

Seminar (2 SWS; 4 LP)

  20
Mo. 16:00 bis 18:00 14tgl. 20.04.2020 bis 15.07.2020  Universitätsgebäude am Hegelplatz - 1.502 Dorotheenstraße 24 (DOR 24) - (Unterrichtsraum) Haschemi Yekani findet statt

Lektürekurs (1 SWS; 4 LP)

  20
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Haschemi Yekani, Elahe , Prof. Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   4+4  -  
Master of Arts  Geschl.stud./Gender Stud. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Geschl.stud./Gender Stud. Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Examining the theatre boom of extremely violent plays of the 1990s, this seminar provides an introduction to the analysis of drama as well as offer insight into the cultural climate that catered to the so-called “In-Yer-Face” theatre of British playwrights, such as Sarah Kane and Mark Ravenhill. This seminar will also provide a look back at plays that can be considered forerunners to this “new brutalism” such as Edward Bond’s “Saved”. We will ask which gendered assumptions about the body and violence are presented in these texts.

In addition, the medium-specific capacity to portray violence on stage and Antonin Artaud’s surrealist manifesto “Theatre of Cruelty” will be discussed as well. Depending on the schedule of Berlin’s theatres, a visit of a suited production is planned to examine the difference between the analysis of the play text and the actual production.

 

Recommended reading:

Sarah Kane: Blasted

Mark Ravenhill: Shopping and F***ing

Edward Bond: Saved

 

Further reading and a digital reader on Moodle will be introduced at the beginning of the seminar.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2020. Aktuelles Semester: WiSe 2020/21.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin