AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Seek and you shall find?! – On research approaches on the seeking, evaluating, and using of online information - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 54198
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Rhythmus Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 16:00 c.t. Einzel am 18.10.2019 217 (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
Institutsgebäude - Invalidenstraße 110 (I 110)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Zimmermann fällt aus     30
Fr. 10:00 bis 16:00 c.t. Einzel am 15.11.2019 217 (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
Institutsgebäude - Invalidenstraße 110 (I 110)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Zimmermann fällt aus     30
Fr. 10:00 bis 16:00 c.t. Einzel am 22.11.2019 217 (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
Institutsgebäude - Invalidenstraße 110 (I 110)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Zimmermann fällt aus     30
Fr. 10:00 bis 16:00 c.t. Einzel am 06.12.2019 217 (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
Institutsgebäude - Invalidenstraße 110 (I 110)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Zimmermann fällt aus     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Zimmermann, Maria , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Master of Arts  Erwachsenenbildung Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Master of Arts  Erziehungswissenschaften Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Erziehungswissenschaften
Inhalt
Kommentar

Seeking for online information about everyday life topics – such as climate change and personal health issues – determines many of our daily research activities, both professionally and privately. News sites, blogs, forums, and social networks are increasingly becoming the main information search platforms. Furthermore, seeking for online information can determine individuals’ personal decisions and hence can prepare future actions.
The key challenge for information seekers is to become able to properly assess the quality of online information. Is searching for “correct”, “complete”, and “appropriate” online information always the same as the successful finding of good-quality information? And, at all, what information is accurate, complete and appropriate? Are there types of media and providers of information whose information is particularly reliable and credible? Which criteria are used by information seekers in order to decide whether the information is of good quality and do they need to use such criteria differently depending on different contexts?
In this course, we will examine research approaches and empirical findings on individuals’ online information behavior from psychological and pedagogical perspectives. In this sense, we will discuss whether and how any strategy of information seekers in dealing with online information can be rather successful under which conditions. Furthermore, we will question how to promote skills related to successful online information behavior, as the education of individuals to become competent in dealing with online information forms an integral part of media education. Thus, based on the knowledge acquired in the course, approaches to promote information seekers’ ability to seek, evaluate, and use online information successfully should be expanded (especially for educational contexts).

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin