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Elizabethan Theatre of Violence (Part I) - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250030a
Semester SoSe 2019 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 09.04.2019 bis 09.07.2019  Universitäts-Hauptgebäude - 3001 Unter den Linden 6 (UL 6) - (Medienunterstützter Unterricht) Otto findet statt     10
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Otto, André , Prof. Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Early modern culture was obsessed with violence to the degree that it has been termed a “culture of violence” (Barker). But violence was not only an almost ubiquitous phenomenon of daily life that found its equivalent in various forms of staging violence as public spectacles. But through these stagings, violence could serve interrogations of both means of exercising and legitimating power and of the nature of public spectacle and more specifically the theatre itself. In the latter respect, violence poses a number of political as well as aesthetic issues: How can extreme violence be represented on the stage and how does it problematize the limits of representation and the representable? How does it, therefore, contribute to the huge degree of self- and meta-reflection in Elizabethan and Jacobean theatre? What is the relationship between rhetoric, power and violence? And which responses does stage violence provoke and how does this implicate the theatre in the exercise of power?

The course will try to approach these issues both through the discussion of theoretical texts on violence and its different political and aesthetic functions and through close readings of four early modern plays: Shakespeare’s Titus Andronicus and Macbeth; Kyd’s The Spanish Tragedy and Webster’s The Duchess of Malfi. In addition, we will also consider contemporary productions of these plays with a focus on the challenges the representation of violence poses in the different media of theatre and film.

The acquisition of the current Arden editions of the plays is highly recommended.

 

For any questions about registration to the course, please send an e-mail to: andre.otto@hu-berlin.de.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin