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British Women’s Disability Autobiographies and Vlogs - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250100
Semester WiSe 2018/19 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


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Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Röder findet statt     20
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Röder, Katrin
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

The last decades have seen by an upsurge of autobiographical writing as well as of multimedia self-representations by disabled persons. This seminar focuses on British women’s autobiographies and vlogs from 2010 to the present which narrate life stories shaped by physical and psychiatric disabilities. “Disability” will be introduced as a fluid, intersectional identity category (a category intersecting with gender, sexual orientation, ethnicity/race) that challenges the binary opposition between “disabled” and “non-disabled”, “normal” or “able-bodied”. Some of the authors and vloggers we discuss explicitly identify as disabled whereas others do not. We investigate works by British authors and vloggers with the exception of Annie Elainey.

 

The seminar deals with the broader subject of disability as a new category in cultural and literary studies as well as with disability autobiography as a new multimodal genre. We analyse specific autobiographies and vlogs, investigating their narrative structures and exploring their responses to the ableist, mentalist, sexist, racist and heteronormative representations of women with physical and psychiatric disabilities in medical discourse and the media. Furthermore, we discuss if (and how) the selected self-representations produce and perform unexpected, novel, and controversial images of bio- and neurodiversity.

 

Memoirs:

(please acquire or borrow)

 

  • Joanne Limburg: The Woman Who Thought Too Much. A Memoir of Obsession and Compulsion (London: Atlantic Books, 2010), verbal/print (on OCD)
  • Jeanette Winterson: Why Be Happy when You Could Be Normal? (London: Vintage 2011), verbal/print (on mental distress)
  • Jessica Thom: Welcome to Biscuit Land (London: Souvenir Press, 2012), verbal/print (on Tourette's)
  • Katie Green: Lighter Than My Shadow (London: Jonathan Cape, 2013), graphic memoir/print (on anorexia)
  • Francesca Martinez: What the **** Is Normal? (London: Virgin Books, 2014), verbal/print (on cerebral palsy)

 

Vlogs by:

Annie Elainey, Claudia Boleyn, Jessica Kellgren-Fozard, Gem Hubbard, Grace F Victory, Hannah Hodgson, Krystal-Bella, Katy Gough, and KatzClaws

 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
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