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Explaining America? Public Diplomacy in the 21st Century. A Practical Approach. - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250103
Semester WiSe 2017/18 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 15:00 bis 17:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


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Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Kohl findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kohl, Martina , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

A critical attitude towards the U.S. remains widespread among intellectuals and especially the young who have not experienced the strong engagement of the U.S. in Germany during the Cold War years. At the same time, there is a great fascination with everything “American.” Though Europe and the U.S. share common democratic values and engage in close exchange on every level, cultural misunderstandings occur. Modern Public Diplomacy strategies are trying to take this into account.

 

In a workshop-type setting, we will reflect upon the image of the U.S. in the past and today through reading, intensive writing and discussions with practitioners (diplomats, journalists, writers and cultural negotiators). How do we explain cultural commonalities and differences to each other and what media do we employ? What are contested issues that need to be explored? Who is engaged in the transnational and intercultural exchange of ideas and to what purpose?

 

Students will identify their own topic within the context of international communication, deliver a short presentation and write a blog entry.

 

Please note that due to the instructor’s professional engagement outside of the University and planned site visits that require more than 90 minutes (e.g. Alliierten-Museum; American Academy, U.S. Embassy), the schedule needs to be somewhat flexible.

 

Course Requirements

Students are required to

  • attend class regularly and punctually;
  • contribute to class discussions actively;
  • give a 15-minute presentation
  • develop a blog draft from their presentation
  • engage in intensive peer critique of the blog drafts

Successful blog drafts will be submitted to the American Studies Blog (http://blog.asjournal.org) for review and possible publication.

 

You are encouraged to think creatively in this class!

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin