AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Introduction to Visual Media Analysis: A Guide for Sociologists - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Lektüreseminar Veranstaltungsnummer 53157
Semester WiSe 2017/18 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich

Termine

Gruppe 1 iCalendar Export iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
iCalendar Export Do. 10:00 bis 14:00 14tgl./2
Einzeltermine anzeigen
Institutsgebäude - K12b Universitätsstraße 3b (UNI 3) - (Übungsräume)   findet statt     25
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Yilmaz, Tebessüm verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Dt.-Türk. Ma.-Stg. SoWi Hauptfach ( POVersion: 2007 )   10  -  
Master of Arts  Sozialwissenschaften Hauptfach ( POVersion: 2011 )   10  -  
Master of Arts  Sozialwissenschaften Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   10  -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Sozialwissenschaften Programm ( POVersion: 1999 )   10  -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Sozialwissenschaften, Georg Simmel Professorship in Comparative Studies on Diversity and Social Conflicts
Inhalt
Kommentar

This course introduces students to analytical and interpretative methods for understanding visual and media culture within a sociology framework. Methods include: visual rhetoric, content analysis, conceptual interpretation, intertextuality, perception, narrative, reception theory and ethnomethodological approach. Students will explore how different media forms – photography, video, cinema, art installations, social media, etc.- can serve as a basis for qualitative research. The course aim is for each student to develop an understanding of the various concepts and visual research methods; to become more equipped to engage in visual analysis in order to use it in their own research. Each student is expected to complete a small project at the end of the semester.  This course is limited to 25 students who will work in teams. There will be no "nebenhörer" / listening student.

Literatur

Manny, Dawn (2016): Visual, Narrative and Creative Research Methods: Application, Reflection and Ethics. New York: Routledge.

Rose, Gillian (2012): Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials. London: SAGE Publications.

Margolis, E /Pauwels L. (2011): The Sage Handbook of Visual Research Methods. Ed. by Eric and. London: SAGE Publications.

Lacey, Nick (1998): Image and Representation. Key Concepts in Media Studies. Hampshire: Palgrave.

Bemerkung

Lehrauftrag Tebessüm

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18. Aktuelles Semester: WiSe 2019/20.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin