AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Theatre of Cruelty. Violence in Post- World War II British Drama - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250064
Semester SoSe 2009 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Haschemi Yekani, Elahe , Prof. Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Anglistik Kernfach ( POVersion: 2004 )   -  
Bachelor of Arts  Anglistik Zweitfach ( POVersion: 2004 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar Examining the theatre boom of extremely violent plays of the 1990s, this seminar provides an introduction to the analysis of drama and offers insight into the cultural climate that catered to the so-called “In-Yer-Face” theatre of British playwrights, such as Sarah Kane, Mark Ravenhill and Enda Walsh. This seminar will also provide a look back at plays that can be considered forerunners to this “new brutalism”, such as Edward Bond’s Saved. We will ask which gendered assumptions about the body and violence are presented in these texts.Moreover, the capacity to portray violence on stage and Antonin Artaud’s surrealist manifesto “Theatre of Cruelty” will be discussed as well. Depending on the schedule of Berlin’s theatres, a visit of a suited production is planned to examine the difference between the analysis of the play text and the actual production. Recommended reading:Sarah Kane: BlastedMark Ravenhill: Shopping and FuckingEnda Walsh: Disco PigsEdward Bond: Saved

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2009. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin