AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Drama and Economy: Shakespeare and His Contemporaries - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250120
Semester WiSe 2016/17 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch 1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt   14.12.2016:  15
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich

Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Master of Arts  Europäische Literaturen Hauptfach ( POVersion: 2008 )   -  
Master of Arts  Europäische Literaturen Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Renaissance drama witnesses the transition from an older model of economics to a modern market economy. But it also responds to and actively participates in these changes. Economic Man is not an 18th-century invention; neither is the experience of market relations as determining every sphere of life a characteristic of later periods such as our own. Theatre and commerce already interact closely in early modern times, and not only in the sense of playwrights and actors holding shares in their troupes.

This seminar will explore the intersections between drama and economy on levels ranging from the thematic to the formal and aesthetic. It will also attempt to define and describe some of the textual economies invented and employed by Shakespeare and his contemporaries. We shall look closely not only at Shakespeare’s Merchant of Venice (with Marlowe’s Jew of Malta) but also at Timon of Athens (written in collaboration with Thomas Middleton), and a few other city comedies by (e.g. Middleton’s A Mad World My Masters, or Ben Jonson’s co-production with Chapman and Marston, Eastward Ho!), as well as a number of less obvious texts such as Coriolanus and possibly also a selection of Shakespeare’s sonnets. Participants must possess both The Merchant of Venice and Timon of Athens in annotated, critical print versions. I recommend either Arden or Oxford editions (individual works, available as paperbacks) or alternatively, The Norton Shakespeare (one-volume paperback edition of the complete works).

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2016/17. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin