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Representations of Blackness in Visual Culture - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250103
Semester WiSe 2016/17 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 16:00 bis 18:00 wöch 3001 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


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UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Potjans findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Potjans, Anne , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Ever since the advent of photography at the turn of the 19th century, visual culture has profoundly shaped our perceptions of ‘reality’. Having said that, it is not a leap to conclude that images are an important structuring device of social realities and thus strongly influence the ways in which we make sense of the world. However, the wide-spread belief that seeing is knowing often forestalls that we become cognizant of the ways in which images are always already constructed, framed, and thus the products of – and at the same time open to – a multitude of interpretations. It is, however, due to this intertwining of the visual with the notion of ‚reality‘, that visual media is often made use of to create, perpetuate and consolidate political and cultural hegemony. At the same time, though, visual text serves as an important means of resistance. In this seminar, we will look at visual representations of Blackness as a case in point to explore how those representations oscillate between the reproduction of stereotypical images and the efforts of Black producers of visual culture to challenge those portraits by creating a vast array of counter images. In doing so, we will also pay attention to the way in which the images conveyed operate at the intersections of various identity categories such as race, gender, and class.

 

Visual material will be made available either digitally or by way of in-class screenings, secondary texts will be provided as a reader in the beginning of the semester.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2016/17. Aktuelles Semester: WiSe 2024/25.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin