AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

America Media: Organized Crime and Hollywood - Detailseite

  • Funktionen:
  • Nicht verfügbar, solange die Belegfunktionen gesperrt sind.
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250072
Semester WiSe 2015/16 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link https://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=66300
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Klepper findet statt     25

Belegung gesperrt.



Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klepper, Martin , Prof. Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( POVersion: 2007 )   -  
Master of Arts  Amerikanistik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

One of the prevailing sub-genres in American Cinema is the mafia movie. From Scarface to The Sopranos (HBO) organized crime has fascinated Americans―especially on screen. The highly self-reflective serial The Sopranos contains a prolonged homage to the genre. In this seminar, we will explore what constitutes the fascination of mafia movies: which myths and major themes does it explore? How does it represent immigration (of Italians and Jewish people)? What is its relation to capitalism? How does it view ‘the family’ and gender relations? How is it related to the usual suspects in American mythology such as the self-made men, self-reliance, the idea of freedom? What is its take on whiteness, becoming white and racial reasoning in general? We will also compare and contrast this specific pattern of making a movie with other genres (Film noir, Western, etc.). And, finally we will of course discuss the specific filmic devices used and the potential for innovation and continuation.
We will explore the following movies in depth: Scarface (1932), The Big Heat (1953), The Godfather Trilogy (1972-90), Once upon a time in America (1984), GoodFellas (1990), The Sopranos (1999-2007).
Please sign yourself up for this class in the virtual classroom in Moodle (link in Agnes)! The key is "Mafia". No registration through Agnes!
Readings:
• Texts will be uploaded onto the Moodle platform.
Viewings:
The movies can be screened for you on Mondays between 6PM and 8:30 PM, if you wish so. If you cannot participate in the screening you have to watch them on your own! Your instructor will throw a tantrum if you have not seen the movie very recently!
Course Requirements:
Students have to contribute a summary (together with one or two other students) of one meeting. As a MAP students will give a 15 min presentation – either in-class or, later, out-of-class. Topics for in-class presentations will be provided.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin