AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Family Matters: Domestic Ethnography, Home Movies and Autobiographical Documentaries in Indian (Diasporic) Contexts - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 53740GS
Semester SoSe 2024 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2024 - 30.09.2024    aktuell
Zentrale Nachfrist    15.04.2024 - 18.04.2024   
Zentrale Frist    01.02.2024 - 10.04.2024   
Wichtige Änderungen

Bitte die aktuelle Zeit und den Raum unter folgendem Eintrag prüfen:
Agnes-Veranstaltungsnummer 53740

Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch     findet statt     6
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schneider, Nadja-Christina , Prof. Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Asien-/Afrikastudien Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2021 )     -  
Master of Arts  Geschl.stud./Gender Stud. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Master of Arts  Global Studies Programme Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Geschl.stud./Gender Stud. Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Zentrum für Transdisziplinäre Geschlechterstudien
Inhalt
Kommentar

The spread of inexpensive video and digital film technologies since the 1980s has fundamentally changed the materiality and quantitative dimension of visual family archives. Even without formal training, individuals can become chroniclers or interpreters of their own (family) lives and now store and circulate their home movies via digital network media. New professions have also emerged from non-professional film practices, such as the "wedding filmer" in India. Trained directors use access to these new family archives and in particular their reflexive "self-inscription" in films to consciously position themselves beyond the ideological and formal requirements for non-fictional films that were considered normative in India for several decades. In the first phase of the seminar, we will use key texts on the transformation of documentary film practices and the emergence of new forms and formats to gain an overview of the development and accompanying debates since the 1980s. The second working phase is dedicated to an examination of the conditions under which autobiographical documentary film emerged and we will analyze selected examples from the last four decades.

Lernziele: Based on the specific subject area, participants expand their cultural and regional studies knowledge of Indian (diasporic) contexts. They are familiar with basic approaches and texts on first-person documentaries and home movies in India and apply film-analytical approaches to selected examples.

Prüfung

M4 + M8: MU

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 5 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin