AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Übung I: Written Academic Discourse - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer 5250043
Semester SoSe 2024 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Zentrale Nachfrist    15.04.2024 - 18.04.2024    aktuell
Sprachpraxis BA Anglistik-Amerikanistik    01.02.2024 - 10.04.2024   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch 15.04.2024 bis 15.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Kelly findet statt

Written Academic Discourse: Essay Writing

  18
Gruppe 1:
Gruppe 2
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Gibbels findet statt

Writing Research Essays 

  18
Gruppe 2:
Gruppe 3
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 18:00 bis 20:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Gibbels findet statt

Writing Research Essays 

  18
Gruppe 3:
Gruppe 4
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 18.04.2024 bis 18.07.2024  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Fausser findet statt

Written Academic Discourse: Writing and Revising the Essay

  18
Gruppe 4:
Gruppe 5
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 12:00 bis 14:00 wöch 19.04.2024 bis 19.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Fausser findet statt

Written Academic Discourse: Writing Academic Essays

  18
Gruppe 5:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gibbels, Elisabeth , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Choose one of these courses. You may only register for this course if you have already completed Module 7 (applies to BA Englisch students) or Modules 3 & 4 (applies to BA Amerikanistik students).

Gruppe 1 Eimear Kelly: Essay Writing

This course helps students develop the skills needed to produce well-organized and clearly written papers in the humanities: planning and organizing, outlining and paragraphing, developing a thesis statement, recognizing and formulating concise topic sentences, applying a formal style of writing as well as editing and revising. A minimum of two essays must be submitted during the course.

Gruppe 2 Elisabeth Gibbels: Writing Research Essays

The course practices writing research papers in the humanities. It will focus on the stages in academic writing (brainstorming and research, organising and structuring material, writing and revising). Much work will be done in small writing groups and writing workshops. 

Gruppe 3 Elisabeth Gibbels: Writing Research Essays

The course practices writing research papers in the humanities. It will focus on the stages in academic writing (brainstorming and research, organising and structuring material, writing and revising). Much work will be done in small writing groups and writing workshops. 

Gruppe 4 Audrey Fausser: Writing and Revising the Essay

 

This course covers the conventions of academic writing with respect to language as well as structure in a workshop-oriented format that affords students the opportunity to contribute to areas of focus with respect to course content. Academic writing and peer review activities address language use, vocabulary development, linguistic complexity, academic conventions, register, narrowing a topic, argumentation, inclusive language, and MLA style. Course requirements: regular attendance in accordance with university attendance policy, active participation in class sessions and activities, completing weekly homework and in-class assignments as indicated on the Moodle course page, and participating in course discussions/activities. Students will write one 700-word essay on a relevant literary topic with multiple rounds of peer feedback and revision. Students will also meet with instructor for a 20-minute individual consultation on their academic writing. The MAP will be a 500-word academic essay written in 90 minutes on a relevant literary or cultural topic.

 

Gruppe 5 Audrey Fausser: Writing Academic Essays

This course provides students the opportunity to identify, analyze, and practice a variety of skills necessary for writing in academia. The course guides participants through the process of writing an academic essay. Peer review activities will aid participants in honing their skills in terms of language use, vocabulary development, linguistic complexity, academic conventions, register, narrowing a topic, and argumentation. The course addresses further conventions of academic writing, such as inclusive language and MLA style. Students will analyze articles from scholarly journals as well as practice incorporating secondary literature. Course requirements: regular attendance in accordance with university attendance policy, active participation in class sessions and activities, completing weekly homework and in-class assignments as indicated on the Moodle course page, and participating in course discussions. Students will write one 700-word essay on a relevant literary topic with three rounds of peer feedback and revision. Students will also meet with instructor for a 20-minute individual consultation on their academic writing. The MAP will be a 500-word academic essay written in 90 minutes on a relevant literary or cultural topic.

 

 

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin