AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Übung III: Language Awareness/Oral Skills - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer 5250042
Semester SoSe 2024 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2024 - 30.09.2024    aktuell
Zentrale Nachfrist    15.04.2024 - 18.04.2024   
Sprachpraxis BA Anglistik-Amerikanistik    01.02.2024 - 10.04.2024   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  3001 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia findet statt

Language Awareness: Academic Vocabulary in Use (1)

  18
Gruppe 1:
Gruppe 2
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  3001 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia findet statt

Language Awareness: Academic Vocabulary in Use (2)

  18
Gruppe 2:
Gruppe 3
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 14:00 bis 16:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Ball findet statt

Language Awareness: Humour in British Culture (2)

  18
Gruppe 3:
Gruppe 4
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Ball findet statt

Oral Skills: Talking about the News

  18
Gruppe 4:
Gruppe 5
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch 17.04.2024 bis 17.07.2024  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Gibbels findet statt

Language and Literary Studies

  18
Gruppe 5:
Gruppe 6
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch 17.04.2024 bis 17.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Gibbels findet statt

Language and Cultural Studies

  18
Gruppe 6:
Gruppe 8
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 14:00 bis 16:00 wöch 19.04.2024 bis 19.07.2024  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Fausser findet statt

Oral Skills: Diversity, Equity, and Inclusion Discussions

  18
Gruppe 8:


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Ammendolia, Zoe , Dr.
Ball, David Andrew , Dr.
Fausser, Audrey
Gibbels, Elisabeth , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Choose either a Language Awareness course or an Oral Skills course.

Gruppe 1 Zoë Ammendolia: Language Awareness: Academic Vocabulary in Use

This course aims to help students understand and use general and discipline-specific vocabulary at university level, combining class activities and guided independent study. It provides opportunities to encounter the selected vocabulary in authentic academic texts and to practise deploying it in various written exercises. On completion of the course, students will be able to make efficient use of strategies of their own devising for text production.

Gruppe 2 Zoë Ammendolia: Language Awareness: Academic Vocabulary in Use 

This course aims to help students understand and use general and discipline-specific vocabulary at university level, combining class activities and guided independent study. It provides opportunities to encounter the selected vocabulary in authentic academic texts and to practise deploying it in various written exercises. On completion of the course, students will be able to make efficient use of strategies of their own devising for text production.

Gruppe 3 Dave Ball: Language Awareness: Humour in British Culture (2)

Using examples taken from television, literature, everyday discourse, stand-up comedy, and visual art, this course explores the use of humour in British culture. A defining characteristic of Britishness, instances of humour will be examined in a range of contexts, exploring theoretical models for its analysis, its social function and its potential for offensiveness. The course develops students’ ability to understand, describe, and analyse particular examples of humour, along with opportunities to practise their critical writing skills.

Gruppe 4 Dave Ball: Oral Skills: Talking about the News

This course takes a closer look at the news, both in terms of its content and as a media phenomenon. Focussing on news stories as they are reported in the English-speaking world, students will develop their ability to speak critically about politics, society, culture, the environment, local and world news, economics, or celebrity gossip. In addition to stories currently appearing in the news, themes such as journalistic neutrality and bias, the news cycle, and legacy versus new media will also be explored, leading to a more nuanced and critical understanding of English-language news media. Students will also develop their presentation skills, by researching and speaking about their own particular interests.

Gruppe 5 Elisabeth Gibbels: Language Awareness: Language and Literary Studies

The course will practice writing academic papers in the field of literary studies by introducing key concepts in literary studies and using short literary texts to apply the theories.

Gruppe 6 Elisabeth Gibbels: Language Awareness: Language and Cultural Studies

The course uses everyday texts, excerpts from text books and passages from academic papers to discuss and write about issues in Cultural Studies. It will practice composing academic papers, focussing on conventions of academic writing in the humanities.

Gruppe 7 Audrey Fausser: Oral Skills:Diversity, Equity, and Inclusion Discussions

 This course provides students the opportunity to explore topics and discussions related to diversity, equity, and inclusion. The course focuses on the development of academic vocabulary, linguistic complexity, and employing strategies for more effective oral communication as well as argumentation. Course discussions will be a hybrid of dialogue and academic discourse. This course can be taken in either category two or three. Course requirements: regular attendance in accordance with university attendance policy, active participation in class sessions, researching course discussion topics (determined by course participants and groups), completing weekly homework and in-class assignments as indicated on the Moodle course page, and participating in group discussions – one of which students will receive instructor feedback on. Students will also practice MLA style by submitting works cited lists. The MAP will be a small group hybrid discussion on a DEI topic to be determined by the group. Each student’s contribution to the MAP discussion will be approximately fifteen minutes.

 

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin