AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

British Genre Cinema (part I and II) - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250013
Semester SoSe 2024 SWS 3
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2024 - 30.09.2024    aktuell
Zentrale Frist    01.02.2024 - 10.04.2024   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 16.04.2024 bis 16.07.2024  3001 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Schmitt findet statt

Lektürekurs (1 SWS; 4 LP)


 

  20
Di. 18:00 bis 20:00 14tgl. 16.04.2024 bis 16.07.2024  3001 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


alttext alttext
Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Schmitt findet statt

Seminar (2 SWS; 4 LP)

  20
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schmitt, Mark, Professor, Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  English Literatures Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   4+4  -  
Master of Arts  Europäische Literaturen Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

The development of British cinema is marked by two seemingly contradictory tendencies: the establishing of a distinct, artistically minded national cinema in opposition to the dominance of commercial Hollywood cinema on the one hand, and the development of its own brand of commercial genre cinema on the other. Ever since the 1950s, with the emergence of the Hammer Studios and other prominent British production companies, British cinema was able to develop its own unique take on horror films, gangster films and comedies.  After the comparable dearth of the 1980s and 1990s, British genre cinema returned with a vengeance in the early 21st century.

In this seminar we will trace the development of British genre cinema from the 1950s to the present. We will explore the development of different genres in their respective socio-cultural and production contexts. We will trace the emergence of important directors with both commercial and auteur sensibilities. In addition, we will explore the possibilities of theorising genre and national cinema in a wider cultural and international context.  

 

Texts will be made available on Moodle. The selection of films will be discussed during the first session.

 

Introductory reading:

James Leggott. Contemporary British Cinema: From Heritage to Horror. Wallflower Press, 2008.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin