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Advanced Marketing Modeling - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 70709
Semester SoSe 2024 SWS 4
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 12:00 bis 14:00 wöch 22 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


Institutsgebäude - Spandauer Straße 1 (SPA 1)

  findet statt    
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 22 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


Institutsgebäude - Spandauer Straße 1 (SPA 1)

  findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klapper, Daniel, Professor, Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (BS)  Betriebl. Rechnungswesen 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )     -  
Master of Education (BS)  Wirtschaftspädagogik (WV) 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )     -  
Master of Science  Betriebswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Economics/ Management Sc. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Statistik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Volkswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Wirtschaftsinformatik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Betriebswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Statistik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Volkswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Wirtschaftsinformatik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Wirtschaftspädagogik (WV) Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtungen
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Marketing
Inhalt
Kommentar

Evaluating marketing decisions and developing goal-oriented marketing strategies, e.g. maximizing firm profits, depend on the measurement of causal relationships between firms' objectives and marketing activities. In this course, we discuss in depth advanced methods to empirically determine the causal relationship between marketing activities and firms' objectives. In exercise courses students learn how to apply these methods to real data. Special attention is given to modeling the effects of marketing on sales and market share data. In this course we also focus on discrete choice models for individual purchase data and aggregate sales data. Successful participation in this class will enable students to quantify the impact of marketing on key performance measures and to evaluate the success of marketing activities.
Urgently recommended prerequisites: Successful participation in "Econometric Methods" or "Applied Econonometrics"

Bemerkung

StO/PO MA 2016: 6 LP, Modul: "Advanced Marketing Modeling"

StO/PO MEMS 2016: 6 LP, Modul: "Advanced Marketing Modeling", Major: Quantitative Management Science

Prüfung

Portfolio exam: 3 assignments

  1. assignment: learn and understand how to use the statistical package R for data prepration and data analysis (non-graded)
  2. assignment: learn and understand how to estimate price elasticities and promotional uplifts with log-log-models applying moderneconometric tools, make use of modern statistical software packages and learn how to document and interpret the estimationresults carefully.
  3. assignment: learn and understand how to estimate parameters of an aggregate logit demand models using of modern statisticalsoftware packages and learn how to document and interpret the results from these models carefully.

The final grade will be given for the portfolio of all three assignments.

Exam registration and deregistration via AGNES until May 17, 2024. Submission of first assignment: May 20, 2024.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 7 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin