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Marketing Management - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 70615Ü
Semester SoSe 2024 SWS 4
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
ÜWP: Zentrale Frist (nur fachfremde Studierende)    01.02.2024 - 02.05.2024    aktuell
Beschreibung :
Falls Sie in den Belegungsinformationen zu dieser Lehrveranstaltung (Meine Veranstaltungen) ab dem 13.04.2024 noch den Status "AN" bzw. "angemeldet" sehen, dann wurden Sie auf einer Nachrückerliste vorgemerkt, da die vorgesehene Platzzahl bereits erreicht ist.

Die Anmeldung ist grundsätzlich bis zum 02.05.2024 möglich. Eine Vergabe der frei gewordenen Plätze wird bis dahin wöchentlich erfolgen.
Veranstaltungsformat Blended Course

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 220 (Hörsaal)
Stockwerk: 2. OG


Institutsgebäude - Spandauer Straße 1 (SPA 1)

  findet statt     30
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klapper, Daniel, Professor, Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Inhalt
Kommentar

The objective of the course will be to show you the benefits of using a systematic and analytical approach to marketing decision-making. An analytical approach will enable you to: 

  • Understand how the "first principles" of marketing strategy helps firms organize the analytics opportunity and challenge in today's data era, and
  • Use and execute data analytic techniques, and case studies to understand how to solve marketing analytics problems in a scientific and process-driven manner.

Most analytic challenges that marketing researchers, consultants, and managers face, could be integrated under one umbrella that comprises four fundamental marketing problems:

  • All customer are different
  • All customer change
  • All competitors react
  • All resources are limited

The course will then emphasize how the "first principles" of marketing strategy help solve the four fundamental marketing problems, and help students develop analytic competencies pertaining to each of the four first principles. Students will learn how to measure customer preferences, recognize different ways to segment markets, identify attractive customers to target, determine the best positioning of your brand, and develop new products that add value. Overall, by completing this course, students will be on your way to making the ROI case for marketing expenditures that companies are increasingly asking of their executives.

Lectures and exercises are recorded and uploaded to Moodle. Exercises will also be discussed in class.

Literatur

Will be announced during the course.

Prüfung

Klausur (90 min) oder Teilnahmeschein siehe Regelungen auf https://www.wiwi.hu-berlin.de/de/studium/sb/studium/ueberfachlicher-wahlpflichtbereich

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin