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Shona Practical Course - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 53724
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Digital

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch 05.11.2020 bis 25.02.2021  315 (Seminarraum)
Stockwerk: 3. OG


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edison höfe - Invalidenstraße 118 (I118)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mamvura*, Zvinashe verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Regionalst. Asien/Afrika Monobachelor ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   4+2  3 -  
Master of Arts  Afrikawissenschaften Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   8+2  2 -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Asien- und Afrikawissenschaften
Inhalt
Kommentar

This is a Shona Practical Course, a supplementary course to the Linguistic Structure of Shona course offered during the Winter Semester. Shona is one of the widely spoken Bantu languages of Southern Africa. It is predominantly spoken in Zimbabwe and parts of Mozambique. However, it is only in Zimbabwe that the language has an official status. The Shona Practical Course is intended for beginners with little or no prior knowledge of the Shona language. It is hoped that the course will equip students with Shona listening, speaking, reading, and writing skills. The courseseeks to develop learners’ skills in social interactions and, hence, it mainly uses learner-centred teaching methods. It focuses on competencies which learners are supposed to accomplish in the Shona  language, for example, greeting and responding to greetings, introducing oneself and others, shopping (at markets and stores), among many others, in view of enabling them to pronounce, read and write Shona words, encode and decode meanings.

Literatur

Mawadza, A. 2000. Shona-English, English-Shona (ChiShona) Dictionary and Phrasebook. Hippocrene Books

Mawadza, A. 2003. Beginner’s Shona (ChiShona). Hippocrene Beginner’s Series. Hippocrene Books

Ruzhowa, D. 1997. Learning Shona. Harare: HarperCollins Publishers.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
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