AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Contesting the State - Youth Activisms in Pakistan - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Forschungsseminar Veranstaltungsnummer 53688
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 24.10.2019 bis 13.02.2020  315 (Seminarraum)
Stockwerk: 3. OG


alttext alttext
edison höfe - Invalidenstraße 118 (I118)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     35
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Bajwa, Sadia , Dr. verantwortlich
Fleschenberg dos Ramos Pineu, Andrea verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Süd-u. Südostasienstudien Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   1 -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Asien- und Afrikawissenschaften
Inhalt
Kommentar

Pakistan’s post-colonial trajectory has been marked by various contestations and shaped by different constellations and cycles of “contentious politics” (Tilly/Tarrow 2015) through micro-movements, larger social movements as well as groups of activists. More recent examples are, among others, Mama Qadeer and the Baloch Long March, the post-2018 Pashtun Tahafuz Movement, Young / 4th Wave Feminisms, or various Student Activisms since the country’s inception. The research seminar will draw on case studies of youth activisms across democratic and autocratic periods as well as the socio-political spectrum. It will engage with questions of social justice, identity (e.g. language, religion, sexual orientation), nation-building, gender relations, constitutional rights & freedoms, governance issues (e.g. corruption & mismanagement, electoral fraud, political violence / militarisation) as well as look into the nexus of mega development projects and sustainability. It will provide participants with a skill set in terms of theoretical and methodological approaches for own research projects on activisms and social movements in Pakistan and beyond.

Credit point options: 6 LP (without MAP)

  • Option 1:
    • Preparing a poster and brief reading material for a “Thementisch” (30min.) for an empirical case study, including a brief input presentation of 5min plus moderation
    • Annotated bibliography for the selected case study (5 pages, grey literature = max. 10%)
    • Summary of one key reading from another session as well as brief presentation (5min.) of a key quote in the respective thematic session
  • Option 2:
    • Preparing a research design in poster format on a specific youth activism case for the respective thematic session
    • Presentation of the poster in the respective session (15min.)
    • Annotated bibliography for the selected case study (5 pages, grey literature = max. 10%)
  • MAP (+ 4 LP) = written assignment (15-20 pages) or oral exam (30min.)

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin