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Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 70710
Semester WiSe 2019/20 SWS 4
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!

Termine

Gruppe 1 iCalendar Export iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
iCalendar Export Mi. 12:00 bis 14:00 wöch
Einzeltermine anzeigen
Institutsgebäude - 22 Spandauer Straße 1 (SPA 1) - (Unterrichtsraum)   findet statt    
iCalendar Export Do. 12:00 bis 14:00 wöch
Einzeltermine anzeigen
Institutsgebäude - 22 Spandauer Straße 1 (SPA 1) - (Unterrichtsraum) Klapper findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klapper, Daniel, Professor, Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Science  Betriebswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Betriebswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Master of Science  Economics/ Management Sc. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Statistik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Master of Science  Volkswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Volkswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Master of Science  Wirtschaftsinformatik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Wirtschaftsinformatik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Master of Education (BS)  Wirtschaftspädagogik (WV) 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )     -  
Programmstud.-o.Abschl.MA  Wirtschaftspädagogik (WV) Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Marketing
Inhalt
Kommentar

Marketing is about offering customers products that provide more value than competitors’ products. Firms must constantly focus on gaining and sustaining competitive advantages. Therefore, marketing has to ensure that firms develop and market superior products in the mind of consumers. Because consumer preferences for product offerings continuously change or evolve over time firms have to engage in an ongoing process of delivering superior products to their customers or new customer groups. In this class we will study core concepts and methods to gain better understanding of the firm’s actual and potential customers. For that reason, we focus on methods to better understand customers and their preferences. We will learn how to obtain quantitative measures and descriptions about customers and their perception of the market, and we learn how to estimate customer preferences for product characteristics of established and new products. A large part of the class work will therefore focus on econometric and statistical tools to support firms in their marketing decisions. We use the software R, and the empirical modeling with R follows closely the book by Chapman and McDonnell Feit from 2015.

Detailed information is given in the syllabus (see homepage of the Institute of Marketing).

Obligatory are 4 non-graded written special work performances.

Exam registration via AGNES: from 01 November to 13 November 2019!

Bemerkung

StO/PO MA 2016: 6 LP, Modul: Customer Analytics and Customer Insights"

StO/PO MEMS 2016: 6 LP, Modul: Customer Analytics and Customer Insights", Major: Quantitative Management Science

Prüfung

Term paper

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 6 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2019/20 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin