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US Latino Popular Music - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 53481
Semester SoSe 2019 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 501 (Seminarraum)
Stockwerk: 4. OG


Kupfer5 Institutsgebäude - Am Kupfergraben 5 (AKU 5)

  findet statt     1000
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Hutchinson, Sydney
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Musikwissenschaft Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Musikwissenschaft Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Musikwissenschaft Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Musikwissenschaft Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Science  Musikwissenschaft Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Musikwissenschaft und Medienwissenschaft
Inhalt
Kommentar

This course engages with the history of Latinas/os in U.S. popular music, and with ethnographies of Latin/o music scenes in the U.S. Latina/o musicians have always been among the most adept of musical border crossers, moving adeptly between genres from swing to salsa, rock to reggaeton, as well as between languages. Today many Latino artists appear at the top of international pop charts, while lesser-known colleagues innovate within and around the borders academics create around “popular” and “traditional” musics. In an era when U.S. political discourse is dominated by notions of enforcing and reinforcing borders, border crossing of any sort becomes a political act. Within this context, musical latinidad (Latinx identities) is sometimes backgrounded or ignored, at other times commercially exploited. Through reading, discussion, and embodied activities, students in this course will gain a deeper understanding of issues of pressing importance in the United States and the world today, such as immigration, multiculturalism, and neocolonialism, while also considering the relationship of “Latin music” to topics central to the humanities and social sciences, including race and ethnicity, gender, and nation.

Literatur

Berrios-Miranda, Marisol et al. 2018. American sabor: Latinos and Latinas in U.S. popular music. Seattle: University of Washington Press.

Dávila, Arlene and Yeidy M. Rivero, eds. 2014. Contemporary Latina/o Media: Production, circulation, politics. New York University.

Hutchinson, Sydney, ed. 2013. Salsa world: A global dance in local contexts, Philadelphia: Temple University Press.

Kun, Josh. 2005. Audiotopia: Music, race, and America. Berkeley: University of California Press.

Macias, Anthony. 2005. Mexican American mojo: Popular music, dance, and urban culture in Los Angeles, 1935-1968. Durham: Duke University Press.

Madrid, Alejandro. 2008. Nor-tec rifa! Electronic dance music from Tijuana to the world. Oxford University Press.

Pacini Hernandez, Deborah. 2010. Oye como va! Hybridity and identity in Latino popular music. Philadelphia: Temple University Press.

Rivera, Raquel Z. 2003. New York Ricans from the hip hop zone. Palgrave MacMillan.

Washburne, Christopher. 2008. Sounding salsa: Performing Latin music in New York City. Philadelphia: Temple University Press.

Prüfung

Hausarbeit

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
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